הכנה לראיון עבודה (גם בזום)

הכנה לריאיון עבודה בהייטק, לתפקיד ניהולי ולכל משרה אחרת

ריאיון עבודה הוא סיטואציה מלחיצה, שגורמת לאנשים להתבלבל ולהציג את עצמם בצורה שלא מקדמת אותם.

אחרי יותר מ-18 שנות ניסיון בייעוץ והכוון תעסוקתי לצד היותי יועצת קריירה מוסמכת, גיבשתי מתודה ייחודית שסייעה למאות מלקוחותיי בעבר ובהווה.

לרגל המצב ניתן לתאם הכנה לריאיון עבודה בזום – צרו קשר >

לשם כך נקיים יחד סימולציה של ראיון עבודה, שתתבצע במפגש ההכנה אצלי במשרד. הסימולציה כוללת הסבר מקצועי לגבי המסר המילולי והלא-מילולי שאתה מבקש להעביר. יחד נעשה הכנה לכל סוגי השאלות שאתה עשוי להישאל ואו להיתקל בהן במהלך ראיון העבודה.

בראיון עבודה ישנם דברים שהם מעבר לקורות חיים: לבוש, ישיבה, דיבור ועוד. במהלך ההכנה לראיון העבודה אעניק לך טיפים לגבי סגנון הלבוש הרצוי, צורת ישיבה והצגה עצמית, לחיצת יד ושפת גוף אשר יקדמו אותך להצלחה בראיון העבודה.

אומנם קורות החיים הם כרטיס הביקור שלך ומטרתם לאפשר לך להגיע לראש הערימה, אך ראיון עבודה הוא שיחת מכירה לכל עניין ודבר. על מנת להיות האחד שמתקבל עליך להיות במיטבך, להכיר את החוקים והכללים ולהשיב לשאלות בצורה עניינית ומדויקת.

כמו בכל דבר בחיים, גם בראיון עבודה יש כללי עשה ואל תעשה. בתהליך הסימולציה אוכל לזהות את הקושי הספציפי שלך, לשקף אותו עבורך ולטפל במה שנדרש על מנת שראיון העבודה יעבור בהצלחה.

הכנה לריאיון עבודה בהייטק

האם תואר אקדמי חשוב יותר מניסיון מעשי בשטח? האם באמת אפשר להגיע לראיון עבודה בהייטק לבושים בג’ינס וטי שירט?

חיפוש עבודה בהייטק מאתגר לא פחות מחיפוש עבודה בכל תחום אחר, ובייחוד מכיוון שאנשי הייטק מהווים לא יותר מ-10% משוק התעסוקה בישראל. כשרמת הביקוש גבוהה ויש עשרות ומאות קופצים על כל משרה, החוכמה היא להגיע מוכנים לראיון העבודה.

בהייטק כמו בהייטק, ככל הנראה יהיו לכם מספר ראיונות – ראשון, שני ואף שלישי. כמו כן, לעיתים תתבקשו לעבור מבחנים כאלה ואחרים, לצד מרכזי הערכה לסוגיהם. היו מוכנים לכל האפשרויות הללו, מכיוון שהן שרירות וקיימות. השמה של המועמדים הטובים ביותר לכל משרה, הופכת למשימה קשה משנה לשנה עבור המגייסים, ושיטות המיון והפילוח מתעדכנות תדיר.

הנה כמה טיפים בסיסיים לקראת ריאיון העבודה שלכם בהייטק:

הגיעו מוכנים מראש
הקפידו על מראה מכובד
שימו לב לשפת גוף
היו ערניים בריאיון טלפוני
התכוננו מראש לשאלות מכשילות
הגיעו עם עותק של קורות החיים

הגיעו מוכנים מראש

היכנסו לאתר החברה, לפרופילים החברתיים שלה ולכתבות חדשותיות שאולי פורסמו אודותיה. ככל שתדעו יותר על החברה, כך יפתיעו אתכם פחות. אפשר ואף רצוי לשאול גם שאלות משלכם, אבל לא להפוך את זה למצב שבו אתם מראיינים את המראיין.

הקפידו על מראה מכובד

בישראל כמו בישראל, ובייחוד בתעשיית ההייטק, לא ממש מקפידים על חליפה בריאיון. אין שום בעיה שתגיעו לבושים ספורט אלגנט, אבל ממש לא עם כפכפים, בגדים קרועים, לא מגולחים או לא רחוצים (כן, שווה לעשות מקלחת קצרה רגע לפני שיוצאים מהבית).

שימו לב לשפת הגוף שלכם

רוב רובו של הרושם שאנו יוצרים על הסביבה, מגיע משפת הגוף ולאו דווקא מהמילים היוצאות מפינו. לחצו יד בצורה אסרטיבית אבל לא לוחצת מדי; התיישבו זקוף אבל אל תישענו לאחור בתנוחה נוחה מדי, שלא ייראה כאילו באתם לחוף הים; חייכו מעת לעת, כשההקשר מאפשר זאת (לא בזמן שאלות רציניות); שמרו על קשר עין בצורה נינוחה (אל תבהו בצורה מלאכותית מצד אחד, ואל תברחו לצדדים בכל שנייה), והשתדלו לשמור על מרחק פיזי מתון ביניכם לבין המראיין (לא להניח ידיים ומרפקים על השולחן).

היו ערניים בריאיון טלפוני מקדים

גם ריאיון מקדים בטלפון הוא ריאיון עבודה לכל דבר, ובהחלט לא שיחת היכרות או שיחת חולין. מרגע שהבנתם שמדובר במראיין למשרה שרציתם, התאפסו במהירות, דברו ברור ולעניין, שאלו שאלות משלכם והיו אדיבים.

התכוננו מראש לשאלות מכשילות

למה עזבת את מקום העבודה הקודם? מדוע שניקח דווקא אותך למשרה הזו? מהן התכונות השליליות והחיוביות (יתרונות/חסרונות) שלך? כמו כן לא סוגרים חשבונות עם מקומות עבודה ומעסיקים קודמים.

הביאו עותק של קורות החיים

רק למקרה שהמראיין איבד אותם בערימה. זה יעיד על רצינות ואמינות מצדכם, בלי הרבה מאמץ.


זקוקים לעזרה עם שאלות מכשילות? לא בטוחים איזה מסר אתם משדרים מתחת לפני השטח?

פנו אליי ואשמח לסייע לכם >>>

הכנה לריאיון עבודה לתפקיד ניהולי

כל מה שנאמר לעיל לגבי הייטק, תקף שבעתיים כאשר מדובר בראיון עבודה לתפקיד ניהולי (ובייחוד ניהולי בכיר).

ההבדל המשמעותי ביותר בין שני סוגי הראיונות, טמון בכך שבריאיון לתפקיד ניהולי אתם תישאלו (בנוסף) שאלות אודות יכולותיכם הניהוליות:

  • האם את/ה חושב/ת שאת/ה מנהל/ת טוב/ה?
  • ספר/י לי על יכולותיך הניהוליות ואיך את/ה מיישם/ת אותן בשטח?
  • תאר/י סיטואציה בעייתית שנתקלת בה וכיצד פתרת אותה.
  • איפה את/ה רואה את עצמך עוד 5 שנים?
  • וכן הלאה…


המגייסים מחפשים
מנהלים אסרטיביים, החלטיים ויעילים מצד אחד – אבל גם חברותיים ויודעים להושיט יד כשצריך. מנהל/ת טוב/ה צריך/ה לאפשר מספיק חופש לכפופים לו על מנת לבצע את עבודתם, אבל תמיד להיות שם כשהם זקוקים לו/ה.


אשמח לעזור ולכוון אתכם לקראת ריאיון עבודה לכל תפקיד – הייטק, ניהול ועוד.

לתיאום הכנה לראיון עבודה צרו קשר באתר, במייל danielahirsh1@gmail.com ובטלפון 0544-858511