כתיבת קורות חיים מקצועית (גם בזום) – שדרוג קו"ח שנותן עבודה

כתיבה, שדרוג ובדיקה של קורות חיים

קורות החיים הם כרטיס הביקור שלך. מגייסים פוגשים במהלך היום מאות רבות של קו”ח, ולכל תפקיד יש את הדרישות והציפיות השונות מהמגוייס.

על מנת שיקדמו דווקא אותך לשלב ראיון העבודה, קורות החיים שלך אמורים להיות מותאמים למשרה ולדרישותיה. ולכן בדיקה, כתיבה או שדרוג קורות חיים יסייעו לך לבלוט ולהגיע לראיון העבודה.


רוצה להגיע לראש הערימה ולא יודע איך? פנה אלי בכל עת.

מבקש לדעת איך להתאים את הניסיון התעסוקתי שלך למשרת החלומות שלך? יש דרך לעשות זאת.

אחרי יותר מ-18 שנות ניסיון בייעוץ תעסוקתי במגוון ארגונים וכן כיועצת קריירה מוסמכת – גיבשתי שיטה ייחודית שתסייע לך להגיע למשרה הנחשקת.

כתיבה נכונה של קורות חיים

קורות החיים הם כרטיס הביקור שלך. מטרת מסמך קורות חיים אינו קבלה לעבודה אלה לזימון לראיון עבודה, וגם לכך חשוב להתכונן.

מנהלים ומגייסים מקבלים מאות רבות של קורות החיים ביום עבור כל משרה לרב הם מטפלים בכמה משרות במקביל. לפיכך קורות החיים שלכם צריכים להגיע לראש הערמה ולבדל אתכם משאר המועמדים וההחלטה אם לזמן לראיון או לא מתקבלת כבר בשניות הראשונות

שדרוג קורות חיים – איך תעשו זאת בצורה נכונה?

כיועצת מוסמכת בנושאי תעסוקה וקריירה מזה שנים רבות, אני נתקלת במועמדים רבים לעבודה שלא תמיד בטוחים מה כדאי להדגיש במסמך קורות החיים (ולחילופין, ממה כדאי להימנע).

אז הנה כמה כללי זהב עשה ואל תעשה, בבואכם לכתוב או לשדרג קורות חיים שייתנו עבודה (תרתי משמע):

קורות חיים קצרים ולעניין
מה לא חייב להיות בקורות חיים
פירמידת הניסיון ההפוכה
תמצית ניסיון מקצועי
מיתוג אישי מקצועי
מכתב מקדים

1. קצר ולעניין

אל תחרגו מעמוד אחד בלבד. אם אינכם יכולים לתמצת את הניסיון שלכם בעמוד אחד, הדבר עלול להעיד שאינכם מבדילים עיקר מטפל (במיוחד אם המשרה כרוכה גם ביכולות הכתיבה שלכם). אם עברתם מספר רב של משרות ומקומות עבודה, הסירו את המשרות הכי פחות רלוונטיות למשרה אליה אתם מנסים להתקבל.

שימו לב שרק הניסיון הרלוונטי למשרה הספציפית הוא החשוב כל היתר לצמצם למינימום. המנהל והמגייס מחפשים את הכאבים שלהם כלומר מה שהם צריכים ולכן שאר הניסיון המפואר שלך אינו רלבנטי בשלב זה. במסמך קורות חיים עליך לגעת בכאב ולענות על צורך.

2. מה לא חייבים להוסיף

החוק כיום אוסר על מעסיקים ומנהלים לשאול שאלות שאינן קשורות ישירות לעבודה – ובהן מצב משפחתי, שירות צבאי, גיל וכן הלאה, ולכן לא חייבים להוסיף זאת לקורות החיים. מצד שני אני לא רואה צורך להסתיר זאת, שהרי כל אלה מספרים על מי שאתה.

ישנם גם שנמנעים לציין שירות צבאי, ואני חושבת שאם התפקיד בצבא רלוונטי למשרה הנוכחית היום. חשוב לציין זאת. אם ההתנדבות שלך העניקה לך ניסיון רלוונטי חשוב גם לציין. אם יש לך תחביב משמעותי אשר מעיד על יכולותיך, על יכולת ההתמדה שלך אופייך – חשוב לציין זאת.

3. הפירמידה ההפוכה

תיאור התפקיד האחרון חייב להיות מפורט וארוך יותר מתיאורי התפקידים האחרים שעשיתם בעבר. הדגש הוא תמיד על הניסיון שלך בחמש השנים האחרונות, וגם על הניסיון הספציפי שנדרש במשרה. אם יש צורך, קצצו תיאורי תפקיד קודמים לשורה אחת לכל היותר. כל מה שמסייע לכם ומקדם אתכם, צריך לצוץ כבר בהתחלה.

כמו כן עדיף לכתוב תיאורי תפקיד אקטיביים ואפקטיביים דוגמת “יצרתי ללקוחותיי אלפי לידים בשווי מיליוני שקלים”, מאשר רק “מנהל פרויקטים בשיווק דיגיטלי”. בתפקידי מכירות נהוג לציין אחריות על היקף מכירות.

4. תמצית ניסיון

תיאורי התפקיד מיועדים להרחיב אודות ניסיונכם המקצועי; אבל כדי שהכול יהיה ברור כבר בהתחלה – מומלץ להוסיף תמצית ניסיון במספר נקודות כבר בראש המסמך. קוראים לזה “נאום המעלית”.

מדובר על 4-5 משפטים שמסכמים את כל הניסיון שלך ומופיעים בראש המסמך באופן שיתפוס את העין.
לדוגמה:

  • מהנדס תעשייה וניהול בעל ניסיון של 10 שנים בתחום התפ”י.
  • ניסיון משמעותי בתעשיית ה…/ ניסיון בניהול צוות של…

5. מיתוג אישי מקצועי

צרפו לקורות החיים קישורים לפרויקטים שעשיתם, מאמרים שכתבתם, אתרים/בלוגים שלכם וכן הלאה. ככל שיש יותר נכסים מקצועיים הנושאים את שמכם, כך תשווקו את עצמכם בהצלחה גדולה יותר. בהקשר הזה, פרופיל בלינקדאין הוא דרך מצוינת לשווק את עצמכם – אבל צריך לעשות זאת בשוטף, גם כשאינכם מחפשים עבודה (אחרת האלגוריתם של לינקדאין יתעלם מכם).

6. מכתב מקדים

כדי שלא ייווצר מצב שאתם שולחים קורות חיים כמסמך מצורף בתוך מייל ריק מתוכן – חובה לצרף מספר שורות מקדימות: מי אתם, הניסיון והכישורים הדרושים לתפקיד, ואם יש צורך אז גם ציפיות שכר. אם מדובר במישהו ספציפי שאמור לקבל את המסמך לידיו, מומלץ לפתוח בפנייה אישית: “שלום רוית, בהמשך לפוסט שלך בפייסבוק – מצ”ב קורות חיים למשרה X”; “יש לי הידע והניסיון הנדרש ב…”; “אשמח להגיע לפגישת היכרות, דני טלפון נייד…” וכן הלאה.

מסלול – קורות חיים

  • כתיבה/שדרוג ודיוק של קורות חיים מקצועיים.
  • קישור למקורות גיוס לפי תחומים.
  • מפגש חד פעמי כשעה וחצי און ליין- בזום או במשרד שלי בשוהם.
  • אופציונלי – תרגום מקצועי לאנגלית (בתוספת תשלום).


לא מוותרים על קורות חיים שמציגים אתכם באור הנכון!