10 טיפים לחיפוש עבודה יעיל בלינקדאין [במיוחד טיפ 4]

לינקדאין היא רשת חברתית מקצועית, שיכולה לעזור לכם לחפש ולמצוא עבודה. החוכמה העיקרית כשזה נוגע ללינקדין – לא להיזכר ברגע האחרון.

רשתות חברתיות כבר מזמן הפכו למוקד העיקרי של חיפוש עבודה בעולם המודרני. מאז שחברת מיקרוסופט רכשה את לינקדאין ב-2016 (רק 26 מיליארד דולר), השתנו ברשת החברתית-מקצועית כמה דברים לטובה. אחת העיקריות שבהן היא האפשרות לחפש ולמצוא עבודה ביעילות גדולה יותר, גם בגרסת החינם.

כיום יש בלינקדין מעל חצי מיליארד חברים רשומים, עם יותר מרבע מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש. כל המי ומי המקצועיים בתחום שלכם נמצאים ברשת החברתית הזו, וכדאי מאוד שלא רק שיהיה לכם פרופיל – אלא שתתחזקו אותו באופן שוטף:

הקימו פרופיל בסיסי
מלאו כמה שיותר פרטים
הציעו ואשרו חברויות
פרסמו תכנים משלכם
היו פעילים בקבוצות
הגיבו לתכנים של אחרים
בדקו את הדירוג שלכם
בדקו הצעות עבודה
קשרו אל הפרופיל
הימנעו מבעיות

טיפ 1 – הקימו פרופיל בסיסי

ראשית נרשמים לאתר, ממלאים שם מלא (רצוי בעברית ואנגלית יחד אבל לא חובה) ומוסיפים תמונה ברורה ומכובדת (לא מהמסיבה האחרונה בגואה). תמונה מגדילה את החשיפה שלכם פי 14 לעומת פרופילים נטולי תמונה. הוסיפו גם אמצעי יצירת קשר כגון מייל, טלפון, אתר אישי וכן הלאה (תלוי מה תרצו לחשוף; לא כולם מוסיפים טלפון למשל – וזה די מובן).

לא לשכוח להוסיף כותרת-משנה אטרקטיבית. בדרך כלל זה יהיה התחום המקצועי בו אתם עוסקים (“מנהל מכירות בכיר”), אבל אפשר לנצל את כותרת המשנה גם כדי “לדווח” שאתם מחפשים עבודה כרגע. יש לזכור שאפשרות זו גלויה לעיני כולם, אז אם תרצו לשמור על דיסקרטיות בזמן שאתם עדיין עובדים, ניתן לסמן V על אפשרות פנימית מובנית בשם “מחפש/ת עבודה”.

בשורת ה”אודות” אפשר להרחיב ולכתוב פסקת טקסט ארוכה ומקיפה יותר. נצלו את זה.

טיפ 2 – מלאו כמה שיותר פרטים

מעבר לפרטים הבסיסיים, חובה להוסיף פרטים נוספים כגון תפקידים ומקומות עבודה (ציון מקום עבודה נוכחי מעלה חשיפה פי 5), לימודים וקורסים, כישורים מקצועיים ועוד. הלינקדאין שלכם מתפקד בעצם כמסמך קורות חיים, ואפשר אפילו להוריד אותו כקובץ PDF לשליחה.

הוספה של לפחות 5 כישורים מקצועיים רלוונטיים, מגדילה את חשיפת הפרופיל לפחות פי 31 בתוך הרשת הפנימית של לינקדאין. אפשר גם לפנות לחברים שלכם ולבקש שיכתבו עליכם המלצות, או תמיכה בכישורים שהוספתם לעצמכם (גם הם יכולים להוסיף כישורים נוספים לפרופיל שלכם).

פרופיל הלינקדאין של דניאלה הירש

טיפ 3 – הציעו ואשרו חברויות

כולנו עובדים עם עוד קולגות לתחום שלנו ולתחומים משיקים, אז כדאי ומומלץ לחפש אותם בלינקדאין ולהוסיף אותם לרשימת החברים שלכם. ככל שיותר אנשים יתחברו אליכם, כך תקבלו דירוג גבוה יותר (ראו טיפ 7 בהמשך).

בהמשך הדרך, ככל שתהיו יותר פעילים, תתחילו גם לקבל הצעות חברות ולעיתים אף הצעות עבודה בתיבת המסרים האישית. שימו לב שחלק ניכר ממשתמשי לינקדין הם אנשי HR ומשאבי אנוש (הד הנטרים), שמשתמשים ברשת כדי למצוא מועמדים למגוון משרות. כדאי מאוד לאשר להם חברות אם הם מצאו אתכם, גם אם אתם לא מחפשים כעת עבודה. אי אפשר לדעת מתי תצטרכו אותם, והם בהחלט יוכלו לעזור בהמשך.

מצד שני אתם ממש לא חייבים לאשר את כולם, וזה כבר תלוי באינטואיציה שלכם. אבל כעקרון – ככל שתגדילו את רשת החברים, כך הדירוג והחשיפה שלכם ישתפרו. בנוסף, כמו בפייסבוק, אפשר לעקוב אחרי אנשים מעניינים גם בלי להיות חבר שלהם ברשת. אחלה אופציה.

זכרו שתמיד תוכלו לשנות את כותרת המשנה בפרופיל כדי לעדכן את כולם, ובייחוד הד האנטרים, שאתם מחפשים עבודה. מכיוון שהכותרת גלויה לכולם, היא תקבל חשיפה.

טיפ 4 – פרסמו תכנים משלכם

ככל שתפרסמו יותר תוכן בפרופיל האישי, וככל שיותר עיניים ייראו את התכנים שלכם – כך תיחרטו בזיכרון כאנשי מקצוע מובילים בתחומכם. מעבר לכך האלגוריתם של לינקדאין יתגמל אתכם, ישפר את הדירוג שלכם ויגרום לכם לצוץ בחיפושים המתבצעים מדי יום ברשת הפנימית – גם אם אתם לא מחפשים עבודה כרגע או באופן אקטיבי.

גם אם תקימו פרופיל לתפארת, מלא בכל הפרטים הדרושים, אבל לא תפרסמו דבר – האלגוריתם ידחוק אתכם לשוליים ולא תקבלו חשיפה. לחפש ולמצוא עבודה בלינקדאין משמעו להיות פעיל גם כשאתם לא מחפשים עבודה, וזו הנקודה הקריטית ביותר שרבים מפספסים.

מה זה אומר לפרסם תכנים? זה מאוד דומה לכתיבת פוסטים/סטטוסים בפייסבוק. אתם יכולים לכתוב מאמרים בתוך לינקדאין עצמו, או לכתוב טיזר קצר עם קישור למאמר חיצוני שכתבתם. מדריכים בסגנון “איך לעשות” מקבלים הכי הרבה חשיפה ואינטראקציה. אפשר גם לפרסם מאמרים שאחרים כתבו, אבל זה פחות ישרת את מטרתכם – מיתוג אישי-מקצועי כסמכות בתחומכם.

כתבו ופרסמו תכנים מקוריים שלכם

טיפ למתקדמים – כדי לקבל את מרב החשיפה לתוכן שלכם, קודם כל הוסיפו תמונה רלוונטית, ורק אחר כך כתבו טיזר קצר ואת הקישור למאמר החיצוני. אם בחרתם לפרסם בתוך המערכת ללא קישור חיצוני, זה פחות קריטי; אבל עדיין מומלץ להוסיף תמונה. זה מביא יותר חשיפה.

רגע לפני שאתם לוחצים “פרסם”, ודאו שאפשרויות הפרטיות הן “ציבורי” (Anyone); זאת כדי שהתוכן שלכם יהיה חשוף גם למנועי חיפוש, ולמי שאינו מחובר באותו רגע למערכת. בכל פוסט שפרסמתם תוכלו לראות כמה צפיות, לייקים ותגובות קיבלתם. זה יכול לשמש אתכם כדי להבין מה הקהל מעדיף, ולתת לו עוד מאותו סוג של תוכן.

שתפו עם כולם

טיפ 5 – היו פעילים בקבוצות

קבוצות לינקדאין הן דרך מעולה לקבל עוד חשיפה מקצועית בתחום שלכם. הצטרפו לקבוצות המתאימות לכם, בדקו את הלך הרוח וכיצד מתנהלים הדברים והתחילו להגיב לדברים שאנשים אחרים כותבים.

לאט לאט, ככל שיחלוף הזמן ותרגישו מספיק בטוחים, תוכלו לתת תשובות לשאלות מקצועיות, לשלב בתגובות קישורים לתוכן שלכם וכן הלאה. ככל שתהיו מקצועיים ומעניינים יותר, רבים הסיכויים שיותר אנשים ירצו להתחבר אליכם, מה שאומר עוד עיניים על התוכן שלכם ושיפור הדירוג בלינקדין.

טיפ 6 – הגיבו לתכנים של אחרים

בדיוק כפי שהייתם רוצים לקבל כמה שיותר אינטרקאציה על התוכן שלכם, כך רוצים זאת גם אחרים. בפיד שלכם ודאי תראו אינספור תכנים מקצועיים, אז הקפידו להגיב או לפחות לעשות לייק לאלו שמעניינים אתכם.

זה גם מציג אתכם באור חיובי אצל החבר/ים לרשת, ובמקביל גם מעלה את החשיפה שלכם כאוטוריטה בתחומכם. אנשים שיראו תגובות שלכם בפרופילים של אחרים, יציצו בפרופיל שלכם ואולי אף ישלחו לכם חברות. והנה לכם עוד עיניים על התוכן שלכם, עוד שיפור בדירוג ועוד אופציות לחיפוש עבודה אם וכאשר תצטרכו. שווה!

טיפ 7 – בדקו את הדירוג שלכם

כל הטיפים שנתתי עד כה אמורים להוביל למטרה אחת גדולה – לשפר את הדירוג שלכם בלינקדאין. אם הגעתם לרמה של “כוכב על” (All Star), אתם זוכים למרב החשיפה האפשרית בגרסה החינמית – מצוין למי שמחפש עבודה. כמובן שתמיד אפשר לרכוש מנוי ולקבל יותר, אבל כאן ניצמד לאפשרויות החינמיות של הפלטפורמה.

איך בודקים לאן הגעתם מבחינת דירוג? אחרי שנכנסים עם שם וסיסמה, מקליקים על השם שלכם בתפריט הצדדי ומגיעים לעריכת הפרופיל. גללו מעט למטה, ואחרי ה”אודות” תראו את הדשבורד הגלוי רק לכם – שם יהיה כתוב האם אתם אולסטאר או דירוג אחר, כמה חשיפות היו לפרופיל, מי ראה אתכם (מוגבל מאוד בגרסת החינם) וכן הלאה.

לא צריך לרדוף אחרי דירוג גבוה, אבל זה בהחלט עוזר גם לחיפוש עבודה.

טיפ 8 – בדקו את הצעות העבודה

לינקדאין אוסף את כל המידע עליכם, ומציע לכם הצעות עבודה אוטומטיות בהתאם למה שנראה לו רלוונטי (Jobs בתפריט הראשי העליון). אם אתם מחפשים עבודה, העיפו שם מבט בקביעות ובדקו אילו משרות מתאימות לכם. כמו כן אפשר גם לחפש משרות במנוע החיפוש הפנימי של הרשת.

טיפ 9 – קשרו אל הפרופיל

אומנם מתישהו הפרופיל יופיע בגוגל כאשר יחפשו את שמכם המלא, אבל עדיף לא להמתין לחסדי הגורל. הוסיפו קישור ישיר לפרופיל שלכם בכל מקום רלוונטי – בפייסבוק, במסמך קורות החיים, באתר האינטרנט / הבלוג שלכם (אם יש), בחתימת המייל וכן הלאה. זה מעולה למיתוג אישי באינטרנט, ואם יש לכם אתר או בלוג – אז בכלל מצוין מבחינת נראות בתוצאות החיפוש האורגניות.

הקישור הישיר לפרופיל הוא בדרך כלל בפורמט הזה:
www.linkedin.com/in/USER

כאשר במקום USER מוסיפים את שם המשתמש שבחרתם בזמן ההרשמה.

טיפ 10 – הימנעו מבעיות

כמו בכל נכס דיגיטלי אחר שחשוף למיליוני עיניים, גם בלינקדאין צריך להתנהל בצורה מכובדת. אל תפרסמו או תייצרו תכנים בעייתיים, שעלולים להרחיק מכם אנשים ולצמצם בסופו של דבר את החשיפה שלכם. הימנעו מלהציג דעות פוליטיות לסוגיהן או להגיב להן, והתרכזו אך ורק בנושאים מקצועיים.


זקוקים לייעוץ קריירה שיביא אתכם לשלב הבא? אני כאן בשבילכם.

בהצלחה!
דניאלה