איך מוצאים עבודה ברשתות חברתיות?

איך מוצאים עבודה ברשתות חברתיות?

עולם העבודה משתנה, ותהליך חיפוש עבודה בעולם המודרני אינו מה שהיה פעם. המידע הרב שניתן לקבל על מקום העבודה, העובדים, המעסיקים סביבת העבודה המבנה הארגוני הוא רב. למקום העבודה יש מהצד השני יכולת לאסוף פרטים רבים על המועמד, לקרוא אודותיו ברשתות החברתיות וללמוד עליו מהדרך בה הוא כותב, מה הוא כותב ומיהם חבריו.

התמונה מהסרטים בה יושבים עם כוס קפה ומקיפים בעיגול אדום משרות רלוונטיות, התחלף בעשור האחרון לחיפוש ברשת.

המודעות לכמות המידע עמה אתה מגיע לפגישה ועימה המראיין מגיע מצריכה מהמרואיין להיות מוכן לשאלות מסוג שונה מאלה שהיו נהוגות בעבר. ושני הצדדים עשויים להציג את הידע המוקדם שלהם בעזרת שאלות המחדדות מידע.

חיפוש עבודה זה עבודה, אמרו את זה לפניי ויאמרו גם אחריי. אולם לא ניתן להתעלם מהעובדה כי הדרך ושיטות החיפוש השתנו מאוד בעשור האחרון, ועלינו להתאים עצמנו לתנאי השוק המשתנים.

לפני תחילת החיפוש עלינו לעצור ולמקד את הצרכים שלנו: מה חשוב לנו? מה מתאים לנו? מה הייעוד התעסוקתי שלנו? ככל שנהיה יותר מדויקים ונעבוד נכון על מנת למצוא את התפקיד הבא, נוכל גם להצליח.

איך מוצאים עבודה במדיה חברתית?

החיפוש בעולם המודרני עבר לרשת פייסבוק ולרשת לינקדאין.

בפייסבוק – 3.5 מיליון משתמשים בישראל בגילאי 34-44, כאשר זמן הגלישה בפייסבוק הוא 55 דקות ביום בממוצע.

בלינקדאין – רשת עסקית שמטרתה לעשות עסקים, בארץ למעלה מחצי מיליון משתמשים, בעולם מאה מיליון. בלינקדאין מנוע חיפוש מהיר, קבוצות מקצועיות וניתן לצרף קורות חיים והמלצות.

אחד הטיפים המובילים שלי בנושא חיפוש עבודה, לאחר שכבר מיקדנו את הצרכים ויצרנו שינוי תודעתי שאומר אני מחפש כי אני רוצה שינוי הוא: התאמת קורות החיים למשרה הספציפית. שהרי מגייסים מקבלים ביום מאות רבות של קורות חיים.  הזמן לכל קורות חיים הוא בין 2-3 שניות בלבד. אם אין התאמה מרבית למה שחשוב באמת עוברים הלאה ובכך עשויים לפספס גם אותך.

אם את/ה זקוקים להכוונה למציאת עבודה ברשת חברתית ובהמשך ליווי תעסוקתי, אני כאן כדי לתת לכם יד ולהוביל אתכם כדי שגם אתם תגיעו בבוקר למקום הנכון ביותר עבורכם, ועם חיוך גדול על השפתיים.

במידה ומצאתם משרה שמוצאת חן בעיניכם, וזימנו אתכם לראיון בבתי קפה, מוזמנים לקרא על עשה ואל תעשה בראיונות בבתי קפה.