סטודנט: איך לצלוח את תקופת הבחינות תוך כדי עבודה ושאר מטלות החיים

סטודנטים בתקופת בחינות, עבודה ועוד

עצות לסטודנטים בתקופת בחינות, עבודה ועוד

314,000 איש ואישה, שהם מספר הסטודנטים בישראל, יוצאים מדי שנה לתקופת בחינות.

המציאות מוכיחה כי 70% מקרב הסטודנטים עובדים בעבודה כזו או אחרת לפרנסתם, אם במשרה מלאה או חלקית. נכון, יש סטודנטים אשר שפר עליהם מזלם והם עובדים בחופשים בלבד, אולם רובם מנסים לשלב בין לימודים, עבודה, מילואים, הקמת משפחה ואולי ילדים?

אכן תקופה לא פשוטה אשר גורמת ל- 30% מהסטודנטים לא לסיים תואר ראשון בגלל כסף. נתון מעניין נוסף הוא שמי שיש לו תואר ראשון ירויח 2 מיליון ש”ח יותר במהלך השנים.


אין בליבי ספק כי ההשקעה בלימודים משתלמת לאורך טווח, וכיועצת תעסוקה אני מאמינה בשילוב של עבודה ופרנסה דווקא במקצוע הרלבנטי עבורכם. המטרה היא לצבור ניסיון אשר יהווה קפיצת מדרגה לכשיסתיימו הלימודים מצד אחד, ומאידך יחשוף אתכם לסביבת העבודה שבחרתם לכם
, לחומרים רלוונטים לתרבות הארגונית ועוד.

פעמים רבות פגשתי אנשים שסיפרו כי בחרו במקצוע ספיציפי בגלל המלצת ההורים או מצב השוק, אולם הרצונות והתשוקות שלהם נמצאים במקום אחר לגמרי. ההתנסות תאפשר לכם לבחון תוך כדי לימודים אם אתם במקום הנכון והמדויק עבורכם.

לדוגמה, מהנדס תוכנה בחר במקצוע כי חשב שיוכל להשתלב מהר יחסית בעבודה מכניסה; אולם הרצון העמוק והאמיתי שלו היה דווקא בתחום המוזיקה. דוגמא נוספת – רואת חשבון שסיימה בהצטיינות ועבדה ארבע שנים בתחום, גילתה כי היא זקוקה ומתאימה יותר לעבודת ניהול ולאינטראקציה רבה יותר עם אנשים, ופחות עם מספרים.

לכן ההמלצה הגורפת שלי היא לנסות ולשלב עבודה אשר משיקה או נוגעת לתחום הלימודים. למשל, אם אני לומד אדריכלות חשוב שכסטודנט שאשתלב במשרה במשרד אדריכלים גם אם במשרות זוטרות או משרות סטודנט. אם אני לומד בישול, ראוי שאהיה מלצר או עוזר טבח. אם את לומדת ניהול משאבי אנוש, נסי להשתלב במשרת רכזת, מתאמת גיוס או מזכירה בחברת כוח אדם או השמה.


להן כמה טיפים אשר יסייעו לכם לעבור את תקופת הבחינות בשלום עם עצמכם ועם
המעסיק:

  • עדכנו את המעסיק לגבי מועד הבחינות מראש, בקשו את אישורו למתן חופש. המעסיק שלכם יודע שאתם סטודנטים והוא יקבל זאת בהבנה.
  • הבטיחו להיות זמינים עבורו אם הדבר אפשרי אולי דרך חיבור מהבית, או אולי מייד בתום הבחינה. הביעו נכונות וגמישות אפשרית.
  • אל תשאירו את הלמידה לרגע האחרון. תכננו, תכננו, תכננו. חלקו את הזמן ללמידה אפקטיבית, לימדו בכל יום נושא אחד ואילו השאירו את היומים האחרונים לחזרה על כל החומר.
  • היעזרו בחברים. לימדו בחברותא, עזרו זה לזו. נסו לחסוך זמן יקר.
  • עדכנו את המשפחה והסביבה הקרובה לתקופה זו ובקשו את עזרתם, תמיכתם. זה הזמן להיעזר אל תתביישו לבקש עזרה.
  • זכרו כי תקופת הבחינות היא זמנית, והיא עוברת התכוננו לה נפשית מראש. תשקיעו ותצליחו!

מאחלת לכם הצלחה רבה בבחינות. נכון שלכל מועד א’ יש מועד ב’, אבל למי יש את הזמן להשקיע שעות רבות נוספות ללמידה לבחינות.

והכי הכי חשוב לדעתי הוא ליהנות מהדרך. סיום הלימודים וקבלת התואר הנחשק עומד לנגד עינכם ועדין חשוב שתלמדו להינות מהדרך. הפיקו את המיטב והמירב, גלו כיצד הלמידה לבחינות מחברת את כל מה שספגתם והלמדתם במהלך הסמסטר לפאזל אחד גדול וחשוב. למדו ליהנות גם מתקופה זו. היא עוברת מהר.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp