חמישה טיפים למציאת עבודה בעולם המודרני

מחפשים עבודה ולא יודעים איך?

לחפש עבודה זו עבודה, ושמענו זאת לא פעם;

אולם הצעדים הראשונים שתעשו חשובים ביותר.

צעד קטן, שינוי גדול – גם מסע של אלף קילומטר התחיל מצעד אחד קטן.

 

5 טיפים מרכזיים שיסייעו לכם בחיפוש עבודה

1. התייעצו
חפשו לכם מגדלור, ממש כמו בשיר של אליעד נחום – “אור”.

התייעצו עם חברים או מכרים אשר עוסקים בתחום בו אתם רוצים או חושקים לעבוד.

שאלו אותם על העבודה שלהם, ועל התרבות הארגונית בחברה בה הם עובדים. אין חכם כבעל ניסיון, ומה שרואים מכאן לא רואים משם. לדוגמה, בנות צעירות רבות אשר חולמות להיות מנהלות משאבי אנוש, פנו אליי בשאלות על התפקיד אשר נראה קוסם מבחוץ. אולם כשסיפרתי להן מה דרישות התפקיד או מה צריך לעשות ביום יום, הן הבינו יותר שזה לא מה שחשבו ודמיינו.

דוגמה נוספת – מישהי שהגיעה אליי להכוונה תעסוקתית וחלמה להיות חשבת שכר. לאחר סיום הלימודים והתחלת העבודה הבינה שמדובר בהרבה עבודה סיזיפית שלא מתאימה לה.

2. התמחו
על מנת לצבור ניסיון אני ממליצה להתנדב בתחום בו אתם רוצים לעסוק, במקביל למקום העבודה הנוכחי. כך תוכלו לצבור ניסיון רלוונטי ולהיות מומחים בתחומכם. ככל שיהיה לכם יותר ויותר ניסיון רלוונטי, גם אם הוא במסגרת התנדבות, תוכלו לצרף אותו לרזומה.

3. תתמנגלו
הגיעו לכל זירה רלוונטית למקצוע שלכם. בכל תחום יש כנסים, ירידים וימי עיון, והנוכחות שלכם חשובה שם. הגיעו עם כרטיסי ביקור או עם קורות חיים רלוונטים; אין לכם מושג את מי תפגשו שם. אל תחששו להגיע לבד; בוודאי יהיה מישהו שייגש אלכם. פשוט תהיו.

4. תנכחו (מלשון נוכחות)
עליכם להיות נוכחים ברשתות החברתיות בצורה הולמת. רוב הגיוס כיום עבר לרשתות החברתיות, כגון פייסבוק ולינקדאין. אם יש לכם פרופיל בפייסבוק או בלינקדאין, בדקו איך הוא נראה; נקו תכנים לא נעימים ודעו שהמעסיק הפוטנציאלי ייכנס לעמוד שלכם על מנת להכיר אתכם, ולכן כדאי מאוד להיות במיטבכם.

5. שלחו בתבונה
הכינו לכם רשימה של מקומות העבודה שממש הייתם רוצים להשתלב בהם. בדקו מי מחבריכם או קרובי המשפחה מכירים או עובדים שם, ותעבירו קורות חיים דרכם. הימנעו משליחה המונית של קורות חיים לכל משרה ולכל עבר; היו מדויקים בחיפוש – ותצליחו.

הרצאה בנושא חיפוש עבודה בעידן המודרני >>>

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp